muru je pitao:

Imam Nikon D5300 i mnoštvo sokola koji lete negde u blizini gde živim. Imam dva sočiva: AF-S Nikkor 18-55mm VR (1: 3,5-5,6GII) i AF Nikkor 70-300mm (1: 4-5,6G). Potonji je odličan za zumiranje, ali sa D5300 ne može automatski fokusirati. Nov sam u fotografiji sa DSLR-om.

Volim da slikam jastrebove, ali teško mi je da ih snimam na nebu, a da ptice nisu uglavnom tamne mrlje. Držim se auto podešavanja većinu vremena.

Soko

Uključite manuelni režim

Pa, da biste postigli dobre rezultate, moraćete da se uključite u ne-automatska podešavanja. Preporučio bih manuelni režim.

Problem sa kojim se srećete ovde je što kameru usmeravate prema ptici na nebu koja je svetla. Brojila kamere postavljena su kako bi svako izlaganje učinili jednoličnim sivim u pogledu svetline. Dakle, usmerite li kameru na nešto belo, ona će fotografiju preotkriti, a ako je usmerite na nešto crno, prekriće je.

Dnevno nebo je svih namera i svrhe skoro belo u pogledu svetline, što se tiče merača kamere. Kada usmerite kameru prema nebu, slika će biti podložena. To znači da će išta tamnije od neba, poput ptice, takođe biti neeksponirano, kao što ste videli. Zbog toga je pucanj ptice sa zgradama u pozadini bolje izložen - pozadina je približno svetla kao ptica, tako da se merač nije zbunio.

Šta je rešenje? Zaustavite kameru u donošenju odluke ili je barem prevarite da donosi ispravnu. To je lako. Prvo što treba da uradite je da postavite vaš fotoaparat u režimu ručnog (M). Sada, usmjerite to na pravu stvar - ne pticu (ili nebo, što se tiče kamere), već zemlju. Zašto zemlju? Jer svetlost koja pada na zemlju je ista svetlost koja pada na pticu. Tako će i tlo i ptica trebati približno iste postavke ekspozicije da bi bili pravilno izloženi.

Dakle, usmerite kameru prema zemlji i nastavite to dok prilagođavate svoja podešavanja. Imate tri za podešavanje: Otvor blende, brzinu zatvarača i ISO. Krenimo kroz njih. Dok prilagođavate svako podešavanje, imajte na umu merač ekspozicije na dnu tražila. Želimo da metar bude na 0, u sredini, a ne na + ili - strani:

  • Otvor blende: na sočivima vašeg kompleta dobićete bolji kvalitet slike ako otvorite otvor blende malo od njegovog maksimuma. f / 8 je dobra polazna tačka, pa je birajte unutra.
  • Brzina zatvarača: želite da zamrznete bilo koji pokret koji ptica čini okretanjem glave ili mašući krilima. Kretanje ptica obično je prilično brzo, tako da ćete poželjeti brzinu zatvarača od najmanje 1/500. Pozovite to unutra.
  • ISO: evo gde smo otkrili ekspoziciju. Budući da smo postavili naše dve promenljive, otvor blende i brzinu zatvarača, sada prilagođavamo naš ISO da bi merač u tražilu bio 0. Ako merač pokazuje prekomernu ekspoziciju (+), smanjite svoj ISO. Ako prikazuje nedovoljnu ekspoziciju (-), povećajte ISO.

Kada je merač na 0, spremni ste za pucanje - pucajte na ptice! Verovatno ćete videti da nebo izgleda vrlo vedro: to je u redu, jer bi takođe trebalo da vidite da je i ptica pravilno izložena. Naravno, svetlost se može promeniti ili se ptica može kretati veoma brzo, tako da uvek možete podesiti svoja podešavanja malo od osnovne izloženosti koju ste prethodno snimili sa zemlje.

Za kraj, apsolutno bih preporučio upotrebu RAW-a, a ne JPEG-a. Daće vam mnogo više slobodnosti da nakon toga uredite svoje fotografije do savršenstva. Takođe, skretanje papučica na Nitpick Pass, da, znam za merenje na licu mesta, ali ručno izlaganje tla (bez obzira na režim rada metra izaberete) je mnogo jednostavniji od pokušaja da se uoči pokretna ptica. Takođe, da, svetlost nije potpuno ista, posebno kada ste direktno ispod, ali visoki dinamički raspon na senzorima ovih dana znači da je onoliko blizu koliko je prokleto.